Hej och godmorgon!

Kan inte vara på dåligt humör idag, även fast vi förlorade känner jag att vi klarar detta. Har sagt det hela tiden och kommer fortsätta säga det fram till att motsatsen är bevisad.

Igår var det dags för returmötet mot Silwing, förutsättningarna var sisådär med ett avbräck i form av David Nordman. Vår bästa målskytt och spelare denna säsongen, han är på Harvard och pluggar. Det är fan bara Lidingö som har spelare iväg på Harvard, jag är inte direkt van. Samma sak när Erik Karlsson skulle börja i laget, jag frågade om han var sugen. "Visst är jag det" sa Erik, men kanske får jobb. "Jasså med vad?" frågade jag. Erik svarade att han skulle på intervju i Washington. "världsbanken" svarade Erik stolt.

Tänkte inte så mycket mer på det sen, det händer bara i Lidingö.


Hur som haver var det dags för revansch igår, jag började dagen med att möta upp min gamla trtjänare Markus Svensson från LKPG. Han har flyttat upp till Stockholm, eller STHLM, han har flyttat till Åkersberga. Laget som förövrigt mötte vårat B-lag igår. Ett lag som såg skulle kunna ha varit från Köping.

Vi träffades i Tekniska för att sedan gå ner till Seven Eleven nere vid tulegatan. Där skulle vi möta dimman och få skjuts till Lidingö och klubblokalen. PÅ vägen ut diskuterade vi varför vi inte kunde spela i Gångsätra. Jag berättade om Amerikanska fotbollsmatchen matchen mellan Gångsätra och Hersby, trodde det var igår som skulle spela. Men det var redan i Lördags, insåg sen att det var Volleyboll i Gångsätra. Shit vilken skitsport Volleyball är, jag är riktigt kritisk till den sporten. Publiksport? Nej!


I klubblokalen samlades vi som vanligt, där dukade Ernst som vanligt upp med bananer och jouice. Kaffet OCH kaffebryggarn var försvunnen så Broman, Hagman och resten av äldre gardet vart genast griniga. Jag själv hade fått i mig en köpp så jag var nöjd ändå. Dimman ville att vi skulle gå ner till Hersbyhallen, "det är bara 5 min gång" sa Dimman. Ingen höll med, jag påstod att det var minst 5 km och alla hängde på. Allt för att slippa gå ner, istället ville vi ta vår vanliga runda runt hallen som tar sisådär 5 min högst. Det räcker i minus 14 enligt mig.


Hersbyhallen för mig är en skithall, det är kallt, halt och dåliga läktare. Jag lurade i Markus Berg och Daniel Gustavsson utanför hallen att den påminner lite om Färs och Frosta Arena i Lund. Danne G tyckte den såg ut som en gammal kyrka. Det enda som är coolt med Hersbyhallen är att den är granne med Orup. Man kan om man har riktig tur se Orup genom förnstret när man går förbi. Det gjorde vi tyvärr inte igår.


Innan matchen stod jag och pratade med tränare Vestis och tränare Dennis i Silwing. Vi pratade om den 80 årige Silwinglagledaren "walle", han vet alla vem det är va? Det är han som är lika gammal som Eriksdalshallen. En riktig profil och legend i Stockholmshanbollen. Vet att Leffe alltid berättade historier om Walle. Lika så gjorde Vestis igår. Han påstod att Walle var lika stor på Söder som Nacka Skoglund. Jag tvivlar inte. 


Matchen började jämt, vi spelade ett tight 3-2-1 försvar som Silwing inte fick hål på. Samtidigt spelade vi vackert anfallspel och Broman dominerade på linjen. Tyvärr fick inte Boken tag i mycket bollar och Sebbe kom in efter 15-20 minuter. Vi hängde inte med alls efter en kvart och Silwing gjorde ett ryck. Roger fick göra ett par räddningar och vårat 9 meters spel var inte bra. Eller ska man vara ärlig var inte 6 meters spelet bra heller. 


I andra halvlek promenerar Siwling enkelt till seger. Vi spelar som snorungar i andra och sviker den publik som som hade tagit sig till Hersby. Tråkigt men sant. Sånt får inte hända!


Lite saker

---
Markus Berg gör 10-12 mål och är helt dominant
---
Lillebror Lind gör debut och gör det bra
---
Hagman gör inte sin bästa insats, synd när han är på gång
---
Jeppe får en smäll av Olle Hanserius och spelar inte mkt
---
Hersbyhallen hade två stora hål i väggen med rak utsikt rätt ut, jävligt kallt för keeprarna
---
Domarna var bra
---
Silwing är topp 4 om alla är med
---
Silwing tränar Lördagar, jävligt bra!
---
Walle var inte med igår
---
Micken fungerade inte första halvlek och det var synd. Roger Anbratt är en bra speaker
---
Rikard Petterson gör endel bra genombrott utsida två
---
Broman är bäst på tjuvnyp
---
B-laget vann över Åkersberga med 2-3 mål, borde vunnit med 15
---
Roger Fredriksson är bra i mål och jävligt seriös, får med sig hela laget när han drar igång sitt härjande
---



Stjärnor i vårat lag

3 stjärnor-Ingen
2 stjärnor-Ingen
1 stjärna-Ingen


Hörs sen!


//S 

Kommentarer
Postat av: Kakan

Walle är det Silwings svar på HAIS Stickan Löving ?

2010-12-13 @ 10:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0