Förlust med flaggan i topp?

Godmorgon!


Återigen har jag varit dålig på att blogga men jag ska se till att bättra mig!



Igår var det så dags för derby mot Silwing. En match som vi alla hade sett fram emot, vi hade en aning om att Mackan Berg inte skulle vara med och så blev det också. Vi samlades innan matchen i Högdalen Centrum på bästa fiket. Där kunde toasts inhandlas med kaffe, eller ingenting som Micke Huzelius valde. Högdalen Centrum är en riktig upplevelse, där samlas alla svenska luffare på ett och samma ställe på en och samma gång.

"Här passar man ju in i mjukisbyxor" sa någon.

"Shit kolla på honom som ligger där i trappan och sover" sa någon annan.


Jag ville så fort som möjligt bort från fiket och Centrumet innan någon smutsig luffare smutsade ner mig med smutsiga fingrar. Någon ville ha en slant av mig på vägen till hallen, någon ville bjuda Dimman på öl. Nää, Högdalen Centrum är inte min favorit.

Högdalshallen är en helt ok hall ändå. Förutom att man inte får öppna dubbelbranddörrarna när man ska ut. Det råkade jag göra ändå och satte igång ett jävla liv för dom små 94orna som spelade match. Promenaden gick runt den stora fotbollsplanen på baksidan av hallen, där vi förra året stötte på 25 alkisar som ville döda oss med kapsylöppnare. Vi gick längs 3 våningshusen med "smutsgul" fasad. Emil Olander skrattade gott med Hagman när dom härmade fastighetsägarens val av färg.

"Ska vi göra på bajsbrunt?" sa Olander

"nää, vi kör på smutgult som alla vill ha" sa Hagman.

Sen skrattade dom ikapp och kramade om varandra.


Sen var det dags för genomgång. Vi pratade om Silwings uppspelsfas som dom har kört i alla år. Vi var förberedda på att m6an kommer upp och möter v9an som får tillbaka bollen samtidigt som motsatta kanstspelare går på inspring.

Vi visste vad vi skulle göra. Vi visste att detta kunde gå vägen om vi gjorde vi vi skulle.

Inne i hallen satte jag mig ner med Vestis, pratade lite allmänt om handboll. Han var besviken på förbundskaptenerna som inte har tagit ut grundsten till Landslaget, jag förstår honom. Han var besviken på Elitserieklubbarna som inte tog hand om en hemvändade Daniel Tellander. Jag förstår honom där också. Han hade platsat överallt.

Det brukar inte vara så mycket folk i Högdalshallen när man spelar där. Igår var det inte särskilt mycket folk heller, närmast sörjande hade tagit plats. "Höken" kom in och pekade fuck you till mig och skrattade, jag pekade tillbaka med då tittade "Höken" bort och mitt Fuck You blev riktat till någon annan som kom in i hallen samtidigt. Hon måste tyckt att jag va dum i huvudet.


Matchen då?

Den började tufft som vi hade förväntat oss. Vi fick jaga från minut 1, Matsson och Olle sköt sönder oss. Vi fick inga kontringar och var tvungna att spela uppställt spel hela tiden. Uppställt spel mot Silwing är svårt, man får inga direkta ytor att skjuta på. Något som vi lyckades göra bra ändå.

Vårat försvarsspel var inte bra, Anders hade inte jättemycket räddningar och Roger i Silwing spelade bra. Vi jagade oss ändå ikapp och ligger under med 2 bollar i halvlek.


När vi kommer in i omkl rummet i paus är vi taggade, vi pratar om att bara vi får tag i dom bakåt vinner vi detta.

Tyvärr blev det inte så och vi förlorar matchen. Synd men sant! Men vi var inte långt borta!


Lite om matchen

---
Daniel Broman snackar till sig en 2a när vi har lika i andra med 10 minuter kvar, inte så bra!
---
David Nordman gör en sjukt bra match, 7 mål och bäst i laget. Som vanligt?
---
Domarna var unga och osäkra
---
"Vestis" tar inte alls samma stora plats som vanligt,lämnat över?
---
Olle Hanserius gåhandboll funkar
---
Glimman slår sönder Davids bröstkorg i andra halvlek
---
Sebbe tog inte ens med sig duschkläder
---
Micke Huzelius gör en mycket bra match
---
Jag missar 2 straffar av 3. Inte ok! 19 av 23 nu
---
Vart är Christer Andersson?
---
Duktig m6a i Silwing, alla mål i andra halvlek och avgör matchen
---
Emil Olander gör det bra på m6
---
Lidingöläktaren bestod av Kaj och Solveig Serneholt och familjen Huzelius och mamma Pettersson
---
Nästa helg möter vi Silwing igen, då i Hersbyhallen
---
Hänglås på omkl rummet, bara i Högdalen!
---
Daniel Gustavsson är stenhård
---
Vart var Markus Berg?
---



Nää, nya tag ikväll! "Har man hoppat på båten får man se till att ro den i land!"


Nu kör vi!



//Sonny


Kommentarer
Postat av: TompaB

En liten rättelse som jag minns det från matchen. Ni låg under med 24-22 när Time-out kortet lämnades in och Broman snackade till sig en 2:a.

2010-12-06 @ 10:55:02
URL: http://lillbeckmans.blogg.se/
Postat av: Farstamannen

Bästs ficket ? hörde att Ni satt på Hanks Heaven och pimplade folköl med ortens societè Stickan Löwings adepeters och annat löst HAIS folk såväl före som efter matchen.

Postat av: Mia

Stämmer. 24-22 var det och Silwing gjorde 2-0 på utvisningen....Där förlorades matchen. Dåligt av en så rutinerad spelare

2010-12-06 @ 13:00:18
Postat av: Frågandes

När kommer TIMMY ?

2010-12-06 @ 13:49:07
Postat av: Z>>>>

Den satte jag bra " Bäst Ficket" betyder bästa jöket i högdalen kanske ?

2010-12-06 @ 15:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0